Kategóriák
- Újdonságok
- FILCEK
- GRAFIT TERMÉKEK
- GUMITERMÉKEK
- HŐÁLLÓ TERMÉKEK
- IPARI GOLYÓK
- IPARI MŰANYAGOK
- IPARI SZERELVÉNYEK
- KARIMAGYÁRTÁS - CSŐSZERELÉSI ANYAGOK
- O GYŰRŰ & SZIMERING
- PTFE - TEFLON TERMÉKEK
- SZILIKON TERMÉKEK
- SZÍNESFÉM TERMÉKEK
- TÖMÍTÉSGYÁRTÁS - STANCOLÁS
- TÖMÍTÉSTECHNIKAI TERMÉKEK
- TÖMLŐK & SZERELVÉNYEIK
TOP termékek
Termék részletek
V gyűrűk
Funkció
A V-gyűrűk ajakos tömítésként és szórógyűrűként is működnek. A gyűrűt a tengelyre feszítve, a fémes ellenfelülettől pontosan meghatározott, az ajak axiális előfeszítését biztosító távolságra, merőlegesen kell felszerelni. Futófelületként a csapágy vagy csapágyház homlokfelülete, tengelyváll vagy fedél használható. A V-gyűrű a tengellyel együtt forogva tömítésként és szórógyűrűként működik.
-
A V-gyűrűk szerszámban vulkanizálással készült elasztomer axiális tömítőelemek. Merevítő test, csukló és a tömítőajak határozzák meg a V-gyűrűk felépítését.
Leírás
Csoport: Axiális tömítés
Kialakítás:
A = standard
S = erosített testtel
L = karcsú profil
E = nagy átmérokhöz
Tömítés anyaga: NBR 60
Szín: fekete
Tömítés anyaga: FKM 60, FKM 70
Szín: barna
A tengelyek és más gépelemek időt rabló kiszerelésének elkerülése érdekében gyakran van szükség nyitott V-gyűrűkre. Ezeket a gyűrűket értelemszerűen a szerelés során kell összevulkanizálni vagy ragasztani. Egyedi alkalmazásokhoz a V-gyűrű kimunkált horonyba és feszítőszalaggal is szerelhető.
Standard anyagok
Elasztomer tömítőelemek: NBR 60 fekete, FKM 60 barna, más elasztomer (FKM 70) anyagok kérésre elérhetők.
Alkalmazási terület
A V-gyűrűk legtöbbször más tömítőelemekkel együtt (pl. radiális tengelytömítés) kerülnek alkalmazásra, csapágyazásoknál előtét tömítésként szerelik. A V-gyűrűk hajtástechnikában, általános gépgyártás területén járatosak. Gyakran megtalálhatóak elektromotorokban, hajtóművekben, földmunkagépekben, csapágytőkékben és hengerművekben.
A V-gyűrűk külső szennyeződések, por, zsír, freccsenő víz vagy olajjal szemben hatásosak. Nagyobb környezeti terhelés (nagy mennyiségű föld, murva) esetén fémmerevítésű és védelmű VRM01 és VRM02 axiális tömítésünket ajánljuk.
Funkció
A V-gyűrűk ajakos tömítésként és szórógyűrűként is működnek. A gyűrűt a tengelyre feszítve, a fémes ellenfelülettől pontosan meghatározott, az ajak axiális előfeszítését biztosító távolságra, merőlegesen kell felszerelni. Futófelületként a csapágy vagy csapágyház homlokfelülete, tengelyváll vagy fedél használható. A V-gyűrű a tengellyel együtt forogva tömítésként és szórógyűrűként működik.
Növekvő kerületi sebességnél a tömítőelem a centrifugális erő hatására kifelé törekszik, így csökkentve a felületre ható erőt. Meghatározott kerületi sebesség felett a tömítőajak teljesen elemelkedik a fémes homlokfelületről. Ekkor a V-gyűrű már csak réstömítésként és szórógyűrűként viselkedik.
A V-gyűrű előnyei
- egyszerű tömítőelem
- por, zsír, olaj, freccsenő víz és más szennyeződésekkel szemben tömít
- radiális tengelytömítésekkel jól kombinálható
- kis igények a futófelület felületi minőségével szemben
- egyszerű szerelés
- a tengelyre szereléshez csak ki kell nyújtani
- a súrlódás a kerületi sebesség növekedésével a centrifugális erő hatására csökken
- jó dinamikus tömítőhatás
- kismértékű tengelyirányú mozgásokat, radiális vagy szögeltéréseket kiegyenlít
- védi a radiális tengelytömítést a koptató környezeti hatásoktól
Közeg
NBR: jó vegyi ellenállóság sok ásványi olajjal és zsírral szemben.
FKM: ásványi olajok és zsírok, szintetikus olajok és zsírok, motorolajok, hajtómű és ATF olajok, üzemanyagok, aromás és klórozott szénhidrogének, széles vegyi ellenállóság.
Üzemi határértékek
Nyomás: nyomásmentes üzemelésre kialakított
Hőmérséklet (°C): NBR -40 … +100, FKM -20 … +200
Kerületi sebesség (m/s):
NBR ≤ 8; axiálisan irányban biztosítva ≥ 8; radiális irányban biztosítva ≥12,
FKM ≤ 6,5; axiális irányban biztosítva ≥ 6,5; radiális irányban biztosítva ≥10